• slider
  • slider
  • slider
  • slider
  • slider
  • slider
  • slider
  • slider
  • slider
Pozdní večer. Nějaký leden. Televize čas. Na prvním programu pan Javor zkušeně míchá agar a fizzy, aby jeho lívance vypadaly jako svíčková. Na druhém paní Vanedótirová zručně vyndává kosti z lososa, takže z nej za chvíli udělá pečeného losa. Na dalším osmileté děti pobíhají s obřími porcovacími noži a dokážou ugrilovat kapra koi pouhým přísným pohledem. A tady na tom peče každý, kdo doma našel troubu. Zdá se, že kdo nevaří, negriluje, nepeče prostě není. A jak se tedy v té záplavě orientovat, vybrat správný program a poznat skutečné mistry? Na to máme naštěstí na GChD jednoduchý návod.

Dne 15.1.2020 byly vyhlášeny výsledky soutěže o nejlepší PF 2020. Vítězný návrh vytvořila Agáta Štrosová ze 6.J, druhé místo patří Žofii Daňkové ze 6.J a na třetím místě skončil návrh Marka Kuncla z 1.J. Autoři byli za finančního přispění Klubu rodičů a přátel Gymnázia Christiana Dopplera odměněni hodnotnými cenami.
Již téměř dvě desítky let mají studenti našeho gymnázia možnost připravit se v rámci studia bezplatně ke složení mezinárodně uznávané zkoušky Deutsches Sprachdiplom DSD-C1/B2. Ve školním roce 2019/2020 přistoupilo ke zkoušce DSD II 13 kandidátů. Písemnou část absolvovali studenti v tomto školním roce 27. listopadu 2019. Ústní zkouška proběhla ve dnech 19. – 20. prosince 2019, tentokrát za účasti paní Dr. Karin Steffen, která je koordinátorkou DSD-škol v České republice a ujala se role předsedkyně zkušební komise. 

Krátce před Vánoci se uskutečnilo již třetí setkání našich studentů se studenty německého partnerského Gymnázia Tolkewitz v Drážďanech. Letošní návštěva proběhla ve dnech 16.-17.12.2019 a zúčastnila se jí skupina studentů němčiny z 1. J. V Drážďanech je přivítali němečtí studenti, kteří se na Gymnáziu Tolkewitz učí prvním rokem češtinu jako druhý cizí jazyk.

Jako každoročně byl i letos o školní kolo německé olympiády značný zájem. Celkem 32 statečných se sešlo ve středu 8. ledna 2020 s cílem poměřit své síly ve třech kategoriích. Nejprve museli obstát v poslechovém testu. Při samotné konverzaci porota hodnotila nejen jazykovou správnost, ale též výslovnost a plynulost ústního projevu v němčině. Hodnocen byl také popis situace na obrázku, jazyková pohotovost a schopnost reagovat na fiktivní problém.