• slider

Autoři: Kozlík Rostislav, Sršeň Vojtěch, Pospíšil Simon

Den 1

Exkurze začala standardně - nastoupili jsme do autobusu a vydali se směr Podkrušnohoří. První zastávkou bylo Podkrušnohorské technické muzeum. Zde jsme se rozdělili do několika skupin a postupně se vydali na prohlídku. Než na nás přišla řada, mohli jsme si prohlížet historické vlaky a dokonce se i podívat dovnitř. Na prohlídce jsme si prošli každodenní dělnickou rutinu - navléknutí pracovního oděvu, vyfasování lampy a cestu do dolu. V replice dolu jsme se podívali na to, jak probíhala těžba. Když skončila prohlídka poslední skupině, nastoupili jsme zpět do autobusu a dojeli k vrchu Hněvín. Zde jsme si po krátkém výstupu prohlédli stejnojmenný hrad, pokochali se vyhlídkou a vydali se zpět na ubytování. Cestou jsme ještě zastavili poblíž zámku a prohlédli si výhled na mosteckou krajinu. Poté jsme se konečně vydali na ubytování. Pak už následovala pouze večeře a zasloužený odpočinek.

Den 2

Druhý den jsme po snídani jeli do Jáchymova. Tam jsme v dešti šli k bývalému pracovnímu táboru Svornost, a poté do tamějšího muzea. Po obědě jsme jeli k dalšímu bývalému pracovnímu táboru. Součástí tohoto byla takzvaná Rudá věž smrti, ve které se dříve třídil a zpracovával uran. Po prohlídce té věže a zbytku budovy jsme jeli k nedalekému rašeliništi a po asi hodinové procházce jsme jeli zpět k ubytování.

Den 3

Třetí den našeho putování po Krušnohoří započal cestou z ubytovny do Karlových Varů. Prohlédli jsme si centrum města, procházeli Vřídelní kolonádu s léčivými prameny a její podzemí. Po pauze na oběd se někteří vydali lanovkou "Diana" k rozhledně (vyhlídkové věži), jiní zvládli cestu pěšky. V blízkosti byla také "minizoo", kde jsme mohli vidět například prasátka, kozy, poníky a jiné malé zvířectvo. Z vrcholu Diany jsme poté sešli procházkou zpět do Karlových Varů směrem k autobusu, který nám byl po celou dobu putování k dispozici. Tím byla naše exkurze u konce a vydali jsme se zpět do Prahy.